Αποτίμηση του Προγράμματος "Νοιάζομαι και Δρω"

Κατηγορία: Δράσεις 2017-18 Δημοσιεύθηκε : Τρίτη, 19 Ιουνίου 2018

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε κατά το σχολ. έτος 2017-18 σε 200 σχολεία σε όλη τη χώρα, που αποτελούν το Σχολικό Δίκτυο με τίτλο "Νοιάζομαι και Δρω"

Στα πλαίσια της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος «Νοιάζομαι και δρω», στο οποίο συμμετείχαμε για πρώτη φορά εντάχθηκαν οι κάτωθι αναφερόμενες δράσεις, τις οποίες πραγματοποιήσαμε:

  • Στηρίξαμε την Κοινωνική Κουζίνα του τόπου μας συγκεντρώνοντας τρόφιμα (Αλληλεγγύη - οι μαθητές όλων των τάξεων).
  • Συμμετείχαμε στο Έτος Χαρουπιάς (Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης – τάξεις Γ’, Δ’).

α ) μαθαίνοντας για  το  γνωστό-άγνωστο φυτό

β ) «δουλεύοντας» υλικό για το σχετικό έντυπο που θα τυπωθεί και

γ) φυτεύοντας νεαρά φυτά χαρουπιάς στο κομμάτι γης που «υιοθετήσαμε» σε      συνεργασία με τον Σύλλογο «Οι Φίλοι του Πρασίνου».

  • Συντάξαμε και παραδώσαμε επιστολή στον κ .Δήμαρχο στην οποία προτείναμε εργασίες που πρέπει να γίνουν για να εξωραϊστεί η περιοχή του σχολείου – κυρίως περιμετρικά του Μνημείου Πεσόντων Βαλκανικών Πολέμων (Καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη – τάξη ΣΤ’).
  • Πήραμε μέρος στην εκστρατεία «ΚΑΘΑΡΙΣΤΕ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ» συλλέγοντας απορρίμματα από την παραλία του Αγίου Φωκά (Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης – τάξη ΣΤ’). .   
  • Φιλοτεχνήσαμε λαμπάδες και οργανώσαμε πασχαλινό παζάρι σε συνεργασία με τον Σύλλογο  Γονέων. Τα έσοδα διατέθηκαν για τη στήριξη του Συλλόγου Φίλων Κέντρου Υγείας Τήνου (αγορά μονάδας παρασκευής οξυγόνου). Επίσης προσφέραμε λαμπάδες στους ηλικιωμένους και στο προσωπικό του Οίκου Ευγηρίας του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. καθώς  και στο προσωπικό του Κ.Υ. Τήνου (Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη – οι μαθητές όλων των τάξεων).
  • Δείξαμε την αγάπη μας στους παππούδες και τις γιαγιάδες της περιοχής του σχολείου ετοιμάζοντας και προσφέροντας γεύμα με τρόφιμα- υλικά που αγοράσαμε (Εθελοντισμός – Αλληλεγγύη – τάξη Δ’).
  • Συμμετείχαμε στο «Έτος Χαλεπά» (Καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη – καταγραφή πολιτισμικών στοιχείων – τάξεις Γ1’, Δ1’, Δ2’, Ε’, ΣΤ’) με:

α) άντληση-συλλογή πληροφοριών από βιβλία και το διαδίκτυο για τον καλλιτέχνη και      το έργο του

β) διδακτικές επισκέψεις στον Πύργο Τήνου

 Μουσείο Μαρμαροτεχνίας

 Μουσείο  Χαλεπά

 Πνευματικό Κέντρο  Πανόρμου

        καθώς και στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού (Μόνιμη έκθεση Γιαννούλη   Χαλεπά) και στο Μουσείο Τηνίων Καλλιτεχνών 

γ) παράδοση μαθημάτων πηλογλυπτικής από την εκπαιδευτικό Εικαστικών του    σχολείου

δ) παράδοση μαθημάτων μαρμαρογλυπτικής -  επίσκεψη στον χώρο του σχολείου του μαρμαρογλύπτη κ. Γιάννη Κυραρίνη ο οποίος μίλησε για τον Γιαννούλη Χαλεπά, για το μάρμαρο, τη γλυπτική γενικά,την καλλιτεχνική παράδοση  του τόπου μας και ακολούθως έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη μαρμαρογλυπτική

ε) θεατρικά δρώμενα

στ) ποίημα που γράψαμε και μελοποιήσαμε

ζ) το άλμπουμ «Συνομιλώντας με τα έργα του Γιαννούλη Χαλεπά»

η) τη δημιουργία εφτακοσίων (700) σελιδοδεικτών με θέμα τον Γιαννούλη Χαλεπά

 θ)  τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού

  •   «Πολιτιστική διαδρομή στην περιοχή του σχολείου, στην περιοχή Πασακρωτήρι»

(Καταγραφή πολιτισμικών στοιχείων – τάξεις Ε’, ΣΤ’) Πολιτιστική διαδρομή στον χρόνο και τον χώρο

Α’ μέρος -Από το παρελθόν στο παρόν

Στο Α’ μέρος της εργασίας μας από το 1450 φτάσαμε στο παρόν, στο 2018, μελετώντας βιβλία, συλλέγοντας πληροφορίες για την ιστορία του τόπου μας, τη ναυτιλία, το εμπόριο και «απομονώνοντας» τις σχετικές  με το Πασακρωτήρι.

Β’ μέροςΑπό το παρόν στο παρελθόν

Στο Β’ μέρος της εργασίας μας παρατηρήσαμε αυτά που είναι σήμερα γύρω μας, συλλέξαμε πληροφορίες σχετικά με ναούς, μνημεία, πλατείες, κτίρια, ονόματα οδών ανατρέχοντας και πάλι στο παρελθόν.

  •  Συμμετείχαμε στην Ανακύκλωση της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. «Κελλιά – Καλλονή» και του Δήμου Τήνου ανακυκλώνοντας χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, τηγανέλαια (Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης – οι μαθητές όλων των τάξεων).
  •  Φιλοτεχνήσαμε και διανείμαμε ενημερωτικό έντυπο σχετικό με τις διαβάσεις (Καλλιέργεια στάσης ενεργού πολίτη – Εθελοντισμός – τάξεις Δ’, Ε’, ΣΤ’)

α) σε πολίτες του τόπου μας σε κεντρικά σημεία της πόλης

β) στους μαθητές όλων των Δημοτικών Σχολείων του τόπου μας με σκοπό να τους ευαισθητοποιήσουμε.

  • Δώσαμε και πάλι χρώμα στην επιγραφή-πινακίδα του σχολείου, στα επιδαπέδια παιχνίδια και στις ζωγραφιές που είναι στις βρύσες (Εθελοντισμός – τάξη Ε’).
  •  Επικοινωνήσαμε με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πόρτο-Ράφτη ανταλλάσσοντας πληροφορίες για τον τόπο μας  ( ιστορία, αξιοθέατα ,   ήθη και   έθιμα,   τοπικά προϊόντα ),  το σχολείο μας, την καθημερινότητά μας στην αγγλική γλώσσα (Καταγραφή πολιτισμικών στοιχείων – τάξη ΣΤ’).
  •  Γίναμε φωτογράφοι και συγκεντρώσαμε περίπου χίλιες φωτογραφίες με σιδερένιες κατασκευές από   την πόλη και τα χωριά στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα «Κατοικία- οικία» (Καταγραφή πολιτισμικών στοιχείων – τάξεις Δ1’, Δ2’).
  • Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τον Ιωσήφ Καμάρα  στην Αφρική και να καλύπτουμε τα  έξοδα  αναδοχής του που αναλογούν  στον  μισθό  ενός δασκάλου για όλα  τα παιδιά  της  κοινότητας που ζει.  ACTIONAID (Αλληλεγγύη – Εθελοντισμός – οι μαθητές όλων των τάξεων)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ανταποκριθήκαμε στις προσκλήσεις φορέων της τοπικής κοινωνίας.

  •  Ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση του TinosFoodPaths και διαπιστώσαμε τα αποτελέσματα που φέρνει η συνεργασία, ο εθελοντισμός και η αγάπη για τον τόπο του καθενός.
  • Μεγάλος αριθμός  μαθητών που φοιτούν στο σχολείο μας δήλωσε συμμετοχή στο TINOSRUNNING.

...............................................................................................................................................

  • Μελετήσαμε βιβλία της κινητής βιβλιοθήκης «Βιβλία σε Ρόδες»
  • Τρέξαμε κι εμείς με άλλα σχολεία μέσα στις σελίδες των λογοτεχνικών βιβλίων στη «Βιβλιοτρεχάλα ανάγνωσης»  Εκδόσεις Ψυχογιός.
  • Συμμετείχαμε στις Αθλοπαιδειές που πραγματοποιήθηκαν σε τοπικό επίπεδο.
  • Συμμετείχαμε στην αναβίωση του εθίμου της αργινάρας

Παρουσίαση έργου 2017-18 (Μέρος Α')

Παρουσίαση έργου 2017-18 (Μέρος Β')

Παρουσίαση έργου 2017-18 (Μέρος Γ')

 

 

 

Εμφανίσεις: 644